Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Realizowane zadania

Roczny Plan Pracy Wychowawco – Dydaktycznej i Opiekuńczej w roku szkolnym 2023/2024.

Zadania:

  1. Rozwijanie wrażliwości społecznej i odpowiedzialności za otaczający świat.
  2. Kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  3. Tworzenie warunków do obserwowania i badania świata roślin, a także nabywania praktycznych umiejętności w zakresie poznawania jej różnorodności i sposobu ochrony.

Przedszkolny system uniwersalnych wartości moralnych:

  • szacunek ( grzeczność połączona z troską o uczucia i dobro drugiej osoby),
  • uczciwość ( mówienie i poszanowanie prawdy, rzetelność, nieprzywłaszczanie sobie cudzej własności, stosowanie zasady bezstronności i równości praw),
  • odpowiedzialność ( rzetelne wypełnianie swych obowiązków, dbanie o dobro i zapobieganie złu, a także gotowość do ponoszenia konsekwencji własnych wyborów i zachowań),
  • odwaga ( rozumiana jako wartość moralna – podejmowanie trudnych , służących dobru decyzji oraz przeciwstawiania się złu).
  • samodyscyplina – umiar i rozwijanie własnego potencjału (umiar – umiejętność nałożenia sobie zdrowych ograniczeń, unikanie skrajności, dążenie do ładu i równowagi, zdolność cieszenia się tym, co mamy),
  • pokojowość ( unikanie przemocy; postawa człowieka, który zawsze poszukuje rozwiązań uwzględniających interesy wszystkich, zainteresowanych stron oraz dobro ogólne),
  • sprawiedliwość ( uczciwość w ocenianiu i sądzeniu, przestrzeganie zasady równości praw, poszanowanie prawdy oraz prawość postępowania, czyli inaczej ludzka przyzwoitość, postępowanie „fair”),
  • szczęście, optymizm, humor ( poczucie trwałego zadowolenia oraz wewnętrznej harmonii i spokoju, które są skutkiem życzliwości i akceptacji siebie i świata, a także wiary w jego zasadnicze dobro),
  • przyjaźń i miłość ( przyjaźń – bliski i równoprawny związek między osobami, oparty na wzajemnej sympatii, życzliwości, szczerości,      zaufaniu, gotowości do pomocy oraz czerpaniu przyjemności z przebywania razem).
  • solidarność ( pomoc ze szlachetnych pobudek),
  • piękno ( coś, co nas zachwyca i czyni lepszymi),
  • mądrość ( celowe przyczynianie się do dobra poprzez właściwe wybory).

Przedszkolny system upowszechniania zainteresowań czytelniczych dzieci:

  • udział w akcji „Cała polska czyta dzieciom”,
  • zabawy plastyczne w korelacji z utworami literackimi,
  • udział dzieci w konkursach, spotkaniach literackich, wystawach plastycznych, pokazach,
  • spotkania w Bibliotece Miejskie im. B.Prusa,
  • przedszkolny system  polityki ochrony dzieci.

Przedszkolny Zestaw Programów w roku szkolnym 2023/2024: 

  1. Program wychowania przedszkolnego Żaba – Żabińska, W. Majewska, R. Paździo wyd. Mac Edukacja.
  2. Program wychowania przedszkolnego  „Wokół przedszkola” – autor Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion, Wiesława Żaba - Żabińska wyd. MAC.
  3. Program środowiskowy „Nie jestem gorszy” – autor: A. Gębicka, J. Świder.
  4. Program  prozdrowotny „W zdrowym ciele zdrowy duch”-  autor: A. Gębicka   Kwiecień, K. Krajewska.
  5. Program adaptacyjny dziecka „Witamy w Bajkowym Przedszkolu” - autor J. Świder.
  6. Program Powszechnej Dwujęzyczności – w domu, żłobku i przedszkolu -"Baby Beatles", "Tom & Keri" – autor: Claire Selby.
  7. Program własny „Przyjaciele ekologii pomagają przyrodzie” - autor: O. Filipowicz, M. Miszczak K. Szczygielska, M. Urbaniak, Ż. Burzyńska – Kowalczyk, Ł. Stolarski.
  8. Program własny „Usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu w wychowaniu przedszkolnym – autor: M. Miszczak, J. Świder.
  9. Ogólnopolski program wychowania przedszkolnego „Bezpieczne przedszkole” – Gabrysz,A. Baraniak .
  10. Program edukacji antydyskryminacyjnej - Interact - M. Weidner.
  11. Program ogólnopolski „Kubusiowi Przyjaciel Natury".
  12. Program własny „ Wielokierunkowe wspieranie harmonijnego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym” – autor J.Świder, Ł. Stolarski.
  13. Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej - M.Appel, J. Zarańska, E. Piotrowska

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.