Realizowane zadania
Roczny Plan Pracy Wychowawco – Dydaktycznej i Opiekuńczej w roku szkolnym 2022/2023.
Zadania:
- Podejmowanie działań w zakresie wolontariatu uwrażliwiających na potrzeby najmłodszych potrzebujących.
- Poszerzenie wiedzy dzieci na temat higieny oraz zagrożeń oraz dla ludzkiego zdrowia oraz bezpiecznego zachowania w przedszkolu.
- Tworzenie warunków do obserwowania i badania świata roślin, a także nabywania praktycznych umiejętności w zakresie poznawania jej różnorodności i sposobu ochrony.
Przedszkolny system uniwersalnych wartości moralnych:
• Szacunek ( grzeczność połączona z troską o uczucia i dobro drugiej osoby).
• Uczciwość ( mówienie i poszanowanie prawdy, rzetelność, nieprzywłaszczanie sobie cudzej własności, stosowanie zasady bezstronności
i równości praw).
• Odpowiedzialność ( rzetelne wypełnianie swych obowiązków, dbanie o dobro i zapobieganie złu, a także gotowość do ponoszenia
konsekwencji własnych wyborów i zachowań).
• Odwaga ( rozumiana jako wartość moralna – podejmowanie trudnych , służących dobru decyzji oraz przeciwstawiania się złu).
• Samodyscyplina – umiar i rozwijanie własnego potencjału (umiar – umiejętność nałożenia sobie zdrowych ograniczeń, unikanie skrajności, dążenie do ładu i równowagi, zdolność cieszenia się tym, co mamy).
• Pokojowość ( unikanie przemocy; postawa człowieka, który zawsze poszukuje rozwiązań uwzględniających interesy wszystkich
zainteresowanych stron oraz dobro ogólne).
• Sprawiedliwość ( uczciwość w ocenianiu i sądzeniu, przestrzeganie zasady równości praw, poszanowanie prawdy oraz prawość
postępowania, czyli inaczej ludzka przyzwoitość, postępowanie „fair”).
• Szczęście, optymizm, humor ( poczucie trwałego zadowolenia oraz wewnętrznej harmonii i spokoju, które są skutkiem życzliwości
i akceptacji siebie i świata, a także wiary w jego zasadnicze dobro).
• Przyjaźń i miłość ( przyjaźń – bliski i równoprawny związek między osobami, oparty na wzajemnej sympatii, życzliwości, szczerości, zaufaniu, gotowości do pomocy oraz czerpaniu przyjemności z przebywania razem).
• Solidarność ( pomoc ze szlachetnych pobudek).
• Piękno ( coś, co nas zachwyca i czyni lepszymi).
• Mądrość ( celowe przyczynianie się do dobra poprzez właściwe wybory).
Przedszkolny system upowszechniania zainteresowań czytelniczych dzieci:
• Udział w akcji „Cała polska czyta dzieciom”
• Zabawy plastyczne w korelacji z utworami literackimi
• Udział dzieci w konkursach, spotkaniach literackich, wystawach plastycznych, pokazach
• Spotkania w Bibliotece Miejskie im. B.Prusa
Przedszkolny system polityki ochrony dzieci.
Przedszkolny Zestaw Programów w roku szkolnym 2020/2021:
- Program wychowania przedszkolnego Żaba – Żabińska, W. Majewska, R. Paździo wyd. Mac Edukacja
- Program wychowania przedszkolnego „Plac zabaw” – autor Ewa Janus wyd. WSiP
- Program środowiskowy „Nie jestem gorszy” – autor: A. Gębicka, J. Świder
- Program prozdrowotny „W zdrowym ciele zdrowy duch”- autor: A. Gębicka Kwiecień, K. Krajewska
- Program adaptacyjny dziecka „Witamy w Bajkowym Przedszkolu” - autor J. Świder
- Program Powszechnej Dwujęzyczności – w domu, żłobku i przedszkolu – autor: Claire Selby
- Program własny „Przyjaciele ekologii pomagają przyrodzie” - autor: O. Filipowicz, M. Miszczak K. Szczygielska, M. Urbaniak, Ż. Burzyńska – Kowalczyk, Ł. Stolarski
- Program własny „Usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu w wychowaniu przedszkolnym – autor: M. Miszczak, J. Świder
- Ogólnopolski program wychowania przedszkolnego „Bezpieczne przedszkole” – Gabrysz,
A. Baraniak - Program środowiskowy „Czyste powietrze wokół nas”
- Program własny „ Kolorowy świat emocji”- autor: B. Żłobińska
- Program ogólnopolski „Szkoły dla Ekorozwoju”
- Program własny „ Wielokierunkowe wspieranie harmonijnego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym” – autor Świder, Ł. Stolarski
- Program ogólnopolski „ Czyściochowe przedszkole”.
- Program nauczania języka angielskiego –M. Appel, J. Zarańska, E.Piotrowska
- Program wychowania przedszkolnego – „ Kocham Przedszkole” – wyd. WSiP
- Program ogólnopolski –„ Skąd się biorą produkty ekologiczne”- Państwowa Inspekcja Sanitarna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.