Realizowane zadania
Roczny Plan Pracy Wychowawco – Dydaktycznej i Opiekuńczej w roku szkolnym 2023/2024.
Zadania:
- Rozwijanie wrażliwości społecznej i odpowiedzialności za otaczający świat.
- Kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
- Tworzenie warunków do obserwowania i badania świata roślin, a także nabywania praktycznych umiejętności w zakresie poznawania jej różnorodności i sposobu ochrony.
Przedszkolny system uniwersalnych wartości moralnych:
- szacunek ( grzeczność połączona z troską o uczucia i dobro drugiej osoby),
- uczciwość ( mówienie i poszanowanie prawdy, rzetelność, nieprzywłaszczanie sobie cudzej własności, stosowanie zasady bezstronności i równości praw),
- odpowiedzialność ( rzetelne wypełnianie swych obowiązków, dbanie o dobro i zapobieganie złu, a także gotowość do ponoszenia konsekwencji własnych wyborów i zachowań),
- odwaga ( rozumiana jako wartość moralna – podejmowanie trudnych , służących dobru decyzji oraz przeciwstawiania się złu).
- samodyscyplina – umiar i rozwijanie własnego potencjału (umiar – umiejętność nałożenia sobie zdrowych ograniczeń, unikanie skrajności, dążenie do ładu i równowagi, zdolność cieszenia się tym, co mamy),
- pokojowość ( unikanie przemocy; postawa człowieka, który zawsze poszukuje rozwiązań uwzględniających interesy wszystkich, zainteresowanych stron oraz dobro ogólne),
- sprawiedliwość ( uczciwość w ocenianiu i sądzeniu, przestrzeganie zasady równości praw, poszanowanie prawdy oraz prawość postępowania, czyli inaczej ludzka przyzwoitość, postępowanie „fair”),
- szczęście, optymizm, humor ( poczucie trwałego zadowolenia oraz wewnętrznej harmonii i spokoju, które są skutkiem życzliwości i akceptacji siebie i świata, a także wiary w jego zasadnicze dobro),
- przyjaźń i miłość ( przyjaźń – bliski i równoprawny związek między osobami, oparty na wzajemnej sympatii, życzliwości, szczerości, zaufaniu, gotowości do pomocy oraz czerpaniu przyjemności z przebywania razem).
- solidarność ( pomoc ze szlachetnych pobudek),
- piękno ( coś, co nas zachwyca i czyni lepszymi),
- mądrość ( celowe przyczynianie się do dobra poprzez właściwe wybory).
Przedszkolny system upowszechniania zainteresowań czytelniczych dzieci:
- udział w akcji „Cała polska czyta dzieciom”,
- zabawy plastyczne w korelacji z utworami literackimi,
- udział dzieci w konkursach, spotkaniach literackich, wystawach plastycznych, pokazach,
- spotkania w Bibliotece Miejskie im. B.Prusa,
- przedszkolny system polityki ochrony dzieci.
Przedszkolny Zestaw Programów w roku szkolnym 2023/2024:
- Program wychowania przedszkolnego Żaba – Żabińska, W. Majewska, R. Paździo wyd. Mac Edukacja.
- Program wychowania przedszkolnego „Wokół przedszkola” – autor Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion, Wiesława Żaba - Żabińska wyd. MAC.
- Program środowiskowy „Nie jestem gorszy” – autor: A. Gębicka, J. Świder.
- Program prozdrowotny „W zdrowym ciele zdrowy duch”- autor: A. Gębicka Kwiecień, K. Krajewska.
- Program adaptacyjny dziecka „Witamy w Bajkowym Przedszkolu” - autor J. Świder.
- Program Powszechnej Dwujęzyczności – w domu, żłobku i przedszkolu -"Baby Beatles", "Tom & Keri" – autor: Claire Selby.
- Program własny „Przyjaciele ekologii pomagają przyrodzie” - autor: O. Filipowicz, M. Miszczak K. Szczygielska, M. Urbaniak, Ż. Burzyńska – Kowalczyk, Ł. Stolarski.
- Program własny „Usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu w wychowaniu przedszkolnym – autor: M. Miszczak, J. Świder.
- Ogólnopolski program wychowania przedszkolnego „Bezpieczne przedszkole” – Gabrysz,A. Baraniak .
- Program edukacji antydyskryminacyjnej - Interact - M. Weidner.
- Program ogólnopolski „Kubusiowi Przyjaciel Natury".
- Program własny „ Wielokierunkowe wspieranie harmonijnego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym” – autor J.Świder, Ł. Stolarski.
- Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej - M.Appel, J. Zarańska, E. Piotrowska
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.