Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY MŁODSZE

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej

R.6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensującym i wychowawczym.

I.8.00 – 8.20 Zabawy integrujące grupę. Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela / 20 minut / 8.20 – 8.35 Zabawy poranne / 15 minut / 8.35 - 8.45 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, przygotowanie do Śniadania / 10 minut /

8.45 – 9.00 śniadanie grupy: I i II / 15 minut /

9.10- 9.30 śniadanie grupy III i IV / 15 minut/

II.9.00 – 9.40 Zajęcia programowe – realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. Zajęcia dodatkowe: religia, gimnastyka ogólnorozwojowa, rytmika, zajęcia logopedyczne./ 40 minut /

III.9.40 -10.55 Spacery. Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze lub w razie niesprzyjającej pogody zorganizowane w sali zajęć gry i zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne /1 godzina 15 minut/

IV.10.55 –11.55 Zabawy według inwencji dzieci w kącikach tematycznych przy niewielkim udziale nauczyciela / 60 minut /

I-IV.11.35-11.45 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowanie do obiadu / 10 minut /

11.45- 12.15 obiad grupy I i II  / 30 minut /

12.30-12.50 obiad grupy III i IV /30 minut/

P. 13. 00 – 17.00 .– tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych wspierających wszechstronny rozwój dziecka, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem wymagającym wsparcia, udział dzieci w zajęciach dodatkowych i kołach zainteresowań.

Zajęcia dodatkowe: język angielski, zajęcia z psychologiem, zajęcia z logopedą

Podwieczorek. - przygotowanie dzieci do udziału w przedszkolnych, środowiskowych konkursach, imprezach artystycznych i okolicznościowych, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, czytanie książek, zabawy w teatr, czynności higieniczno – porządkowe realizacja programów własnych i środowiskowych, zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, praca nauczycieli o charakterze obserwacyjnym, diagnoza edukacyjna, praca z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno - pedagogiczną, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem.

14.30-14.50 podwieczorek /20 minut/

Rozchodzenie się dzieci.

POSIŁKI
Śniadanie

8.45 – 9.00 grupy I i II

9.10 - 9.30 grupy III i IV

II śniadanie – 10.00 – 10.15


Obiad

11.45-12.15 grupy I i II

12.30 - 12.50 grupy III i IV


Podwieczorek – 14.30 – 14.50

RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY STARSZE 8.00 – 13.00

Realizacja Podstawy Programowej

R.6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensującym i wychowawczym.

I. 8.00 – 8.15 Zabawy integrujące grupę. Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale Nauczyciela, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe/ 15 minut / 8.15 – 8.30 Ćwiczenia poranne / 15 minut / 8.30 - 8.45 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, przygotowanie do Śniadania / 15 minut / Prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Kultura zachowania się przy stole. / 15 minut /

8.45 - 9.00 śniadanie grupa V i VI /15 minut/

9.10 - 9.30 śniadanie grupa VII i VIII /15 minut/

II.9.00 – 10.00 Zajęcia programowe – realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. Zajęcia dodatkowe: religia, gimnastyka ogólnorozwojowa, rytmika, zajęcia logopedyczne./ 60 minut /

III.10.00 -11.00 Spacery. Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze lub w razie niesprzyjającej pogody zorganizowane w sali zajęć gry i zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne /60 minut /

IV.11.00 –12.00 Zabawy według inwencji dzieci w kącikach tematycznych przy niewielkim udziale nauczyciela / 60 minut /

I-IV.12.00-13.00 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowanie do obiadu / 35 minut /

11.45 - 12.15 obiad grupy V i VI /30 minut/

12.30 - 12.50 obiad grupy VII i VIII /20 minut/

P . 13. 00 – 17.00 .– tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych wspierających wszechstronny rozwój dziecka, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem wymagającym wsparcia, udział dzieci w zajęciach dodatkowych i kołach zainteresowań. Zajęcia dodatkowe: język angielski, zajęcia z psychologiem, zajęcia z logopedą
- przygotowanie dzieci do udziału w przedszkolnych, środowiskowych konkursach, imprezach artystycznych i okolicznościowych, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, czytanie książek, zabawy w teatr, czynności higieniczno – porządkowe realizacja programów własnych i środowiskowych, zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, praca nauczycieli o charakterze obserwacyjnym, diagnoza edukacyjna, praca z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno - pedagogiczną, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem.

14.30 - 14.50 podwieczorek /20 minut/


Rozchodzenie się dzieci.


Śniadanie

8.45 – 9.00 grupy V i VI

9.10 - 9.30 grupy VII i VIII

II śniadanie – 10.00 – 10.15


Obiad

11.45 - 12.15 grupy V i VI

12.30 - 12.50 grupy VII i VIII


Podwieczorek – 14.30 – 14.45