Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia grupy młodsze
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
Ranki 6:30 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensującym i wychowawczym,
8.00 – 8.20 Zabawy integrujące grupę. Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela / 20 minut / 8.20 – 8.35 Zabawy poranne / 15 minut / 8.35 - 8.45 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, przygotowanie do Śniadania 10 minut,
8:45 – 9:00 śniadanie grupy: I i II 15 minut,,
9:10- 9.30 śniadanie grupy III i IV 15 minut,
II.9.00 – 9.40 Zajęcia programowe – realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. Zajęcia dodatkowe: religia, gimnastyka ogólnorozwojowa, rytmika, zajęcia logopedyczne. 40 minut
III.9.40 -10.55 Spacery. Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze lub w razie niesprzyjającej pogody zorganizowane w sali zajęć gry i zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne /1 godzina 15 minut/
IV.10.55 –11.55 Zabawy według inwencji dzieci w kącikach tematycznych przy niewielkim udziale nauczyciela 60 minut
I-IV.11.35-11.45 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowanie do obiadu / 10 minut /
11.45- 12.15 obiad grupy I i II / 30 minut /
12.30-12.50 obiad grupy III i IV /30 minut/
P. 13. 00 – 17.00 .– tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych wspierających wszechstronny rozwój dziecka, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem wymagającym wsparcia, udział dzieci w zajęciach dodatkowych i kołach zainteresowań.
Zajęcia dodatkowe: język angielski, zajęcia z psychologiem, zajęcia z logopedą
Podwieczorek. - przygotowanie dzieci do udziału w przedszkolnych, środowiskowych konkursach, imprezach artystycznych i okolicznościowych, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, czytanie książek, zabawy w teatr, czynności higieniczno – porządkowe realizacja programów własnych i środowiskowych, zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, praca nauczycieli o charakterze obserwacyjnym, diagnoza edukacyjna, praca z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno - pedagogiczną, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem.
14.30-14.50 podwieczorek /20 minut/
Rozchodzenie się dzieci.
Posiłki
Śniadanie
8.45 – 9.00 grupy I i II
9.10 - 9.30 grupy III i IV
II śniadanie – 10.00 – 10.15
Obiad
11.45-12.15 grupy I i II
12.30 - 12.50 grupy III i IV
Podwieczorek – 14.30 – 14.50
Ramowy rozkład dnia dzieci starsze.
Realizacja Podstawy Programowej 8:00-13:00
Ranki 6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensującym i wychowawczym.
I. 8.00 – 8.15 Zabawy integrujące grupę. Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale Nauczyciela, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe/ 15 minut / 8.15 – 8.30 Ćwiczenia poranne / 15 minut / 8.30 - 8.45 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, przygotowanie do Śniadania / 15 minut / Prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Kultura zachowania się przy stole. 15 minut
8.45 - 9.00 śniadanie grupa V i VI 15 minut
9.10 - 9.30 śniadanie grupa VII i VIII 15 minut
II.9.00 – 10.00 Zajęcia programowe – realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. Zajęcia dodatkowe: religia, gimnastyka ogólnorozwojowa, rytmika, zajęcia logopedyczne 60 minut
III.10.00 -11.00 Spacery. Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze lub w razie niesprzyjającej pogody zorganizowane w sali zajęć gry i zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne 60 minut.
IV.11.00 –12.00 Zabawy według inwencji dzieci w kącikach tematycznych przy niewielkim udziale nauczyciela 60 minut
I-IV.12.00-13.00 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowanie do obiadu 35 minut
11.45 - 12.15 obiad grupy V i VI 30 minut
12.30 - 12.50 obiad grupy VII i VIII 20 minut
Popołudnie 13. 00 – 17.00 .– tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych wspierających wszechstronny rozwój dziecka, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem wymagającym wsparcia, udział dzieci w zajęciach dodatkowych i kołach zainteresowań. Zajęcia dodatkowe: język angielski, zajęcia z psychologiem, zajęcia z logopedą,
- przygotowanie dzieci do udziału w przedszkolnych, środowiskowych konkursach, imprezach artystycznych i okolicznościowych, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, czytanie książek, zabawy w teatr, czynności higieniczno – porządkowe realizacja programów własnych i środowiskowych, zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, praca nauczycieli o charakterze obserwacyjnym, diagnoza edukacyjna, praca z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno - pedagogiczną, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem.
14.30 - 14.50 podwieczorek 20 minut
Rozchodzenie się dzieci.
Godziny posiłków
Śniadanie
8.45 – 9.00 grupy V i VI
9.10 - 9.30 grupy VII i VIII
II śniadanie – 10.00 – 10.15
Obiad
11.45 - 12.15 grupy V i VI
12.30 - 12.50 grupy VII i VIII
Podwieczorek – 14.30 – 14.45