Zajęcia dodatkowe

Mając na uwadze rozwój zainteresowań dzieci, w przedszkolu organizowane są bezpłatne zajęcia dodatkowe:
- Warsztaty sportowe- prowadzący: Łukasz Stolarski
- Przedszkoliada.pl
- Język angielski - prowadząca Klaudia Manicka
- Pielęgniarka: Maria Sztolenwerk
- Język niemiecki - prowadząca:
- Logopedia- prowadząca: Małgorzata Sadlak
- Religia- prowadząca: Marcelina Kalinowska
- Warsztaty rytmiczne- prowadząca: p. Żanetta Walkus
Koła zainteresowań prowadzone w grupach przez nauczycieli w roku szkolnym 2022/2023.
Koło plastyczne:
Cele zajęć:
-Zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi oraz umiejętne ich łączenie w swoich pracach.
-Rozwijanie pomysłowości i orginalności.
Koło literackie
Cele zajęć:
- Budzenie zainteresowania czytaniem, poznawanie ciekawych książek i utworów literatury dzieciecej oraz ich autorów.
- Budzenie inwencji twórczej i pomysłowości przy wykorzystywaniu różnorodnych technik do interpretacji plastycnej utworów literatury pięknej. - Współpraca z Biblioteką Miejską
- cykliczne spotkania tematyczne.
Koło muzyczno-ruchowe
Cele zajęć:
- Rozwijanie predyspozycji muzycznych i wrażliwości muzycznej dzieci poprzez rożnorodne formy muzyczne i łączenie muzyki z ruchem.
- Umożliwienie przeżywania i wyrażania różnych stanów emocjonalnych przez odpowiedni dobór muzyki.
Koło zuchowe "Ekologiczne zuchy"
Cele zajęć:
- Poszerzenie ogólnej wiedzy o zuchach i harcerstwie.
- Uwrażliwienie zuchów na piękno przyrody oraz niesienie pomocy przyrodzie.
- Ukształtownie wrazliwosci na niesienie pomocy innym oraz zachowanie szacunku wobec tych osób.
- Organizowanie rajdów, wycieczek, konkursów, udziału w różnego rodzaju akcjach np: WOŚP, sprzątanie Świata, pierwszy dzień wiosny, zielony dzień.
- Stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju.
- Wyzwalanie aktywnosci ruchowej poprzez tance i zabawy przy muzyce oparte na naturalnej potrzebie ruchu.
Koło szachowe "SZACH MAT"
Cele zajęć:
- Rozwójzainteresowań – dziecko poznaje nową dyscyplinę, której istotą jest samodzielne, logiczne rozumowanie, łączące poszczególne elementy wiedzy w jedną harmonijną całość;
- Aktywność twórcza – specyfika gry w szachy wyklucza odtwórcze traktowanie tego zagadnienia. Wszelkie próby bezmyślnego naśladownictwa skazane są na niepowodzenie. Dziecko samo kreuje wydarzenia na szachownicy i ponosi za nie odpowiedzialność;
- Rozwijanie pamięci i uwagi – główną umiejętnością w szachach jest zdolność zreasumowania każdej pozycji w sposób dynamiczny, w kategoriach najważniejszych jej elementów. Towarzyszy temu rozwój wyobraźni wzrokowej i koncentracji;
- Myślenie logiczno-wyobrażeniowe – ludzie myślą czasami za pomocą wyobrażeń, które są obrazami psychicznymi rzeczywistych doznań zmysłowych i ten właśnie rodzaj myślenia gra szachowa rozwija najpełniej;
- Rozwój pozytywnych sfer osobowości – szachy wykształcają poczucie obiektywizmu, uznawanie prawd innych ludzi, uczą tolerancji i reakcji na niepowodzenia;
- Konsekwencja i wytrwałość w działaniu – dzieci mające styczność z szachami, zupełnie inaczej podchodzą do porażek. Zazwyczaj ponownie starają się rozwiązać określony problem i czynią to aż do skutku, podczas gdy ich rówieśnicy bądź rezygnują z wykonania zadania, bądź też obniżają sobie skalę trudności;
- Aspekty wychowawcze – można je rozpatrywać w kategoriach kary i nagrody. Czymże innym jak nie karą jest przegrana? W dodatku wymierzona natychmiast i adekwatnie do czynu. To samo można powiedzieć o nagrodzie, jaką bez wątpienia jest dla młodego człowieka zwycięstwo, osiągnięte dzięki sile własnego umysłu.