Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Kodeks przedszkolaka" zajęcia z specjalistami.

W ramach działań specjalistów na terenie naszego przedszkola dzieci brały udział w zajęciach, na których mogły poznać czym zajmuje się pedagog specjalny oraz terapeuta pedagogiczny. Najważniejszą częścią zajęć było wspólne stworzenie "Kodeksu przedszkolaka". Głównymi celami było– zdobycie wiadomości dotyczących pracy specjalistów, – kształcenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji,– tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości, – rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.

  

Na zajęciach został  wspólnie z dziećmi stworzony dokument. Co więcej, każdy przedszkolak w grupie musi go przyjąć i potwierdzić jego znajomość podpisem lub pieczęcią (odbiciem rączki lub palca). Nie ma to tamto – to naprawdę poważna sprawa. Czym jest kodeks przedszkolaka? Po co jest sporządzany? Co zawiera? Dlaczego rodzic powinien go znać?

Co to jest kodeks przedszkolaka?

Kodeks przedszkolaka to umowa między nauczycielami a dziećmi sporządzana w formie dużego plakatu. Najczęściej funkcjonuje on pod nazwą kodeks przedszkolaka, czy  „kontrakt grupowy”. Niezależnie od nazwy – chodzi o zestaw zasad, które obowiązują każdego, kto należy do grupy i porządkują przedszkolne życie. Dobrze, jeśli kodeks będzie sporządzany wraz z dziećmi, a nie zostanie im przedstawiony. Jeśli faktycznie zaangażujemy dzieci w jego tworzenie, wysłuchamy pomysłów na to, jak powinny wyglądać grupowe zasady i zanotujemy je – jest większe prawdopodobieństwo, że szybko je zapamiętają i będą je przestrzegać.

Co zawiera kodeks przedszkolaka?

W kodeksie umieszczane są najważniejsze zasady, które powinny być przestrzegane przez dzieci. To, jakie zasady zawiera kodeks jest indywidualną sprawą nauczycieli i dzieci w grupie. Są jednak pewne ramy, których warto się trzymać. Należy umieścić w nim zasady, których przestrzeganie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo przedszkolaków – a więc informację o tym, że nie biegamy po sali lub nie chlapiemy wodą w łazie Warto też umieścić w nim zasady odnoszące się do zachowania dzieci wobec rówieśników – 'pomagamy sobie nawzajem’ czy 'nie bijemy się’.

Po co sporządzamy kodeks przedszkolaka?

Kodeks przedszkolaka tworzony jest wraz z dziećmi i każde z nich akceptuje zasady w nim zawarte  (ekspozycja w widocznym miejscu w sali).Kodeks będzie przydatny w każdej sytuacji konfliktowej lub zagrażającej bezpieczeństwu dzieci przypomina ustalenia i odwołuje się do nich. To pozwala dzieciom zapamiętać jak powinno się zachowywać w grupie, a nauczycielowi wyegzekwować to poprawne zachowanie. Można również ustalić konsekwencje wynikające z nieprzestrzegania tego kontraktu. Ważne jednak, żeby były one adekwatne do sytuacji i wieku dzieci.